La crueldat, com quansevol vici, no ha de tenir cap motiu, nomès la oportunitat per executarla...

diumenge

Ara mateix

Ara mateix



Ara mateix enfilo aquesta agulla

amb el fil d'un propòsit que no dic

i em poso a apedaçar. Cap dels prodigis

que anunciaven taumaturgs insignes

no s'ha complert, i els anys passen de pressa.

De res a poc, i sempre amb vent de cara,

quin llarg camí d'angoixa i de silencis.



I som on som; més val saber-ho i dir-ho

i assentar els peus en terra i proclamar-nos

hereus d'un temps de dubtes i renúncies

en què els sorolls ofeguen les paraules

i amb molts miralls mig estrafem la vida.



De res no ens val l'enyor o la complanta,

ni el toc de displicent malenconia

que ens posem per jersei o per corbata

quan sortim al carrer. Tenim a penes

el que tenim i prou: l'espai d'història

concreta que ens pertoca, i un minúscul

territori per viure-la. Posem-nos

dempeus altra vegada i que se senti

la veu de tots solemnement i clara.



Cridem qui som i que tothom ho escolti.

I en acabat, que cadascú es vesteixi

com bonament li plagui, i via fora!,

que tot està per fer i tot és possible.




Miquel Martí i Pol



8 comentaris:

CapPalaT ha dit...

El ara mateix es ARA, i un minut abans, es el passat. Tirar endevant es el que conta.

yo tambien me llamo anna ha dit...

Que miedo tienes , que moderas los comentarios. A que se sepa la verdad

NEUSKHA ha dit...

Sabes que no sé escribir bien en catalán, aunque no sea muy distinto del valenciano, y como valenciana lo entiendo y como amiga te digo que es un escrito que da mucho que pensar y que Tom lo ha sintetizado muy bien.

UN BESSET O UN PETONET LO QUE PREFIERAS CIELO

ESCRIBEMEEEEEEEEEEEE, NECESITO TU CORREO

NEUSKHA ha dit...

Acosar es delito. Cada uno tiene su verdad por eso nadie se cree la del vecino. Cuando un muro esta hecho de tu material, nada ni nadie, por mucho que lo intente va a conseguir derribarlo nena. Ni contestes, simplemente es que empieza a "molestar" como un incómodo moscón,

Bsts amiga-hermana

Frida la llorona ha dit...

"yo tambien me llamo.....


Essto es un Blog, no un foro de discusiones y menos en una poesia de uno de los grandes, en Miquel Martí i Pol

NEUSKHA ha dit...

No lo he traducido, no me gusta hacerlo, es como repintar un cuadro por encima, pero al final le he encontrado la esencia y sí, sigo pensando lo mismo que te dije anteriormente. Ese AHORA tan complicado.....

Bsts

CapPalaT ha dit...

Pasado es eso que uno entierra y otros se revuelcan en él cual mierda los cerdos.
Miedo es aquello que tienen las personas que se esconden tras una máscara al intrometerse en la vida de los demás sin ser invitado.

A mí no me importa que se me modere los comentarios

Lo que no me callo.... ha dit...

Pues no me entero de nada, pero da igual, viniendo de ti seguro que está precioso....